Dla każdej kolejnej strony swojego serwisu napisz inny tytuł strony , w którym umieścisz słowa kluczowe występujące na tej stronie.
odwiedzin od 20 maja 2005
Zaprojektujemy strone WWW dla Ciebie!!
Projekty stron jakie oferujemy tworząc Twoją strone WWW
Profesjonalne Szablony WWW
Tani hosting !!! Statystyki serwisu Stat.pl
Kurs HTML Pozycjonowanie strony WWW w wyszukiwarkach
Programy partnerskie zarób na swojej stronie WWW
CzasNaEBiznes - żródło wiedzy o internetowej gospodarce
EBOOKI dla ciebie
Kontakt
Linki

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie strone polega na umieszczeniu strony pośród pierwszych wyników wyświetlanych przez wyszukiwarki.
Ranking stron nadany przez wyszukiwarkę zadecyduje czy znajdzie się tam link do Twojej strony czy też będzie dalej spośród wyników wyszukania.

Wyszukiwarki posiadają różne metody oceny stron i algorytmy oceniające zaindeksowane strony różnią się w poszczególnych wyszukiwarkach, głównymi elementami stron branych pod uwage są:
- popularność strony,
- link popularity,
- budowa i zawartość strony.

Pozycjonowanie poprzez zwiększanie link popularity

Link popularity to czynnik, decydujący o wysokim notowaniu w wyszukiwarkach. Współczynnik link popularity określa się za pomocą liczby połączeń prowadzących do danej strony z innych stron oraz wartości tych połączeń.
Google nadaje każdej stronie tzw. notę PageRank (może mieć wartość od 0 do 10). Google oblicza najpierw zgodność strony w indeksie ze słowami kluczowymi wyszukiwania, a następnie m.in. mnoży stopień zgodności strony przez wartość PageRank i biorąc pod uwagę wynik tworzy listę stron.
Wniosek zatem jest taki: im wyższą wartość PageRank osiągnie nasza strona, tym wyżej znajdzie się ona na liście wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron tutaj polega na wpływaniu na wartość link popularity. Najlepszym sposobem zwiększania link popularity (w Google zwiększanie PageRank) jest wymiana linków między różnymi stronami.
Staraj się aby linki prowadzące do Twojej strony były linkami tekstowymi, w których anchor text zawierał najważniejsze dla Ciebie słowa kluczowe:
<a href="www.nazwa-twojej-domeny.pl/jakaś-strona.html">anchor text</a>
Ważne jest również, aby znajdowały się na stronach, dla których nota PageRank w Google jest wysoka oraz strony te zawierały jak najmniejszą ilość linków wewnętrznych i zewnętrznych.
Dobrze też, gdy strony te znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwarek dla takich samych słów kluczowych, jakie i Ty chcesz wypromować w wyszukiwarkach, tzn. aby była zbieżność tematyczna między serwisami.
Dobrym sposobem zwiększeniea pagerank jest dodawanie swoich wpisów do katalogów z linkami bezpośrednimi (dmoz.org, katalog.wp.pl, webwweb.pl, itd.).

Wpływ popularności strony na jej pozycje w wyszukiwarce

Popularność strony mierzona jest przez wyszukiwarki na podstawie liczby wizyt w ciągu określonego czasu. Popularność strony przy nadawaniu rankingu jest szczególnie mocno brana pod uwagę przez wyszukiwarkę WP.pl.
Pozycjonowanie stron na ten parametr polega na umieszczeniu takiego tekstu w tytule strony oraz w jej opisie, aby zachęcił do kliknięcia w nasz link osobę, która wyszukała coś w wyszukiwarce.
Im częściej serwis będzie odwiedzany przez użytkowników wyszukiwarki, tym parametr popularności strony w wyszukiwarce będzie rósł i tym wyżej będzie umieszczana strona pośród kolejnych wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron poprzez optymalizację budowy strony

Budowa i zawartość strony ma decydujące znaczenie przy nadawaniu rankingu przez wiele wyszukiwarek. Wyszukiwarki internetowe szczególną uwagę zwracają na:
- liczbe powtórzeń w serwisie danych słow kluczowych
- gęstość słów kluczowych (procentowy wskaźnik tych słów w strukturze strony),
- pozycjonowanie słów kluczowych (słowa kluczowe powinny znajdować się na początku),

Elementy strony, mające wpływ na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce to:
W obszarze

-Tytuł strony:
<title>Tytuł mający zaciekawić adresata, w nim słowa kluczowe</title>
Tytuł strony jest najważniejszy dla pozycjonowania strony i słowa zawarte w tytule mają dość duże znaczenie. Tytuł powinien być interesujący i zwracający na siebie uwage, ponieważ jest widocznym elementem strony.
Tytuł powinien być krótki - max do 75 znaków (najlepiej jednak do 60 znaków razem ze spacjami, tzn. 5 - 6 wyrazów). Słowa kluczowe umieść koniecznie na początku tytułu. Raczej nie powtarzaj w tytule słów kluczowych, ponieważ niektóre wyszukiwarki mogą uznać to za spam. W tytule staraj się nie używać słów, których nie ma w treści, bo to też może obniżyć ranking strony.

-Mata Tag Description:
<meta name="description" content="Ciekawy opis strony z zawartymi słowami kluczowymi, który zachęca do odwiedzenia">
Opis strony ma ważne znaczenie na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach. Słowa tam zawarte mają wpływ na pozycję serwisu w wynikach niektórych wyszukiwarek (np. w wyszukiwarce Onetu).
W opisie umieść słowa kluczowe na początku. Nie powtarzaj ich zbyt często (max ilość powtórzeń w zależności od wyszukiwarki, to 2 do 3 razy; powyżej wyszukiwarka może to uznać za spam. Ewentualne powtórzenia koniecznie oddziel innymi wyrazami. Staraj się stworzyć opis do 150 znaków (łącznie ze spacjami), choć np. wyszukiwarka Onet.pl bierze pod uwagę słowa zawarte w opisie do 256 znaków. Ten meta tag uwzględnia np. wyszukiwarka polskich zasobów Onet.pl oraz Netsprint.pl. Google ignoruje ten meta tag przy nadawaniu rankingu, ale czasem korzysta z niego, jako źródle opisu strony w wynikach wyszukiwania.

-Mata tag zawierający słowa kluczowe:
<meta name="keywords" content="słowo1, słowo2, słowo3">
Meta tag "keywords" jest ważnym elementem przy pozycjonowaniu stron w wyszukiwarce Onet.pl i Netsprint.pl (Google ignoruje ten meta tag). Wyszukiwarki uwzględniają z reguły do 256 znaków (łącznie ze spacjami), choć wyszukiwarka Onet.pl uwzględnia 1025 znaków.
Należy pamiętać, aby zbytnio nie przesadzać z ilością słów kluczowych w tym meta tagu, ponieważ algorytmy wyszukiwarek obejmują także określenie procentowego udziału danego słowa kluczowego, co oznacza, że im więcej będzie słów kluczowych, tym procentowy udział konkretnego słowa kluczowego spada, a przecież nie o to nam chodzi :). Rozsądnie jest tu umieścić do 10 słów kluczowych (najoptymalniejsza długość biorąc pod uwagę wymagania różnych wyszukiwarek wynosi od min. 75 znaków do max. 128 znaków - razem ze spacjami).
Nigdy nie powtarzaj tu słów kluczowych. To co jest możliwe i akceptowane przez wyszukiwarki, to powtórzenie tych samych słów w różnych frazach, ale nie częściej niż 3 - 4 razy.
Najważniejsze dla Ciebie słowa kluczowe umieść na początku. Nie umieszczaj w tym meta tagu słów kluczowych, które nie występują w treści strony.

W obszarze
-Nagłówek strony:
<h1>Tekst nagłówka wraz ze słowami kluczowymi</h1> Używaj nagłówków, ponieważ to pomaga w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach. Szczególnie duże znaczenie ma tu nagłówek najwyższego rzędu, czyli <h1></h1>.
Nagłówki powinny być krutkie i niepowinny powtarzać się w nich słówa kluczowe. Nagłówek <h1></h1> staraj się najlepiej umieścić zaraz na samym początku obszaru <body></body>.
-Adres łączy:
np.: <a href="www.domena.pl/słowokluczowe.html">
-Anchor text w linkach wewnętrznych.
Wszystkie linki wewnętrzne, które kierujesz na daną podstronę swojego serwisu wyposażaj we właściwy anchot text: np.: <a href="strona.htm">słowo kluczowe</A>
-Tagi Alt:
alt="słowa kluczowe zawarte w opisie obrazka"
Jeśli masz na swojej stronie grafikę, to możesz używać znacznika alt do ich opisu.
-Komentarze w kodzie HTML:
(znaczna część wyszukiwarek nie zwraca jednak uwagi na słowa tu zawarte, a coraz więcej zaczyna uznawać to za spam).
-I oczywiście sam tekst umieszczony na stronie z zawartymi słowami kluczami.
Z różnych badań nad wyszukiwarkami wynika, że gęstość występowania słów kluczowych w treści dokumentu nie powinna przekraczać 5 - 10% wszystkich słów kluczowych zawartych na stronie. Powyżej tej wartości wyszukiwarki mogą uznać to za przejaw spamowania.
Gęstość słów kluczowych dla Twojej strony możesz określić w serwisach: www.keywordcount.com, www.webjectives.com, www.widexl.com
Pamiętaj koniecznie, aby nie przesadzać z liczbą słów kluczowych, ponieważ wyszukiwarki uznają to za spamowanie i grozi za to nawet wyeliminowanie domeny z wyszukiwarki lub uzyskanie ostatniej pozycji.

Nie ma sensu zresztą w utykaniu na siłę słów kluczowych na stronie. To co teraz naprawdę decyduje o sukcesie w pozycjonowaniu, to zorganizowanie jak największej ilości linków z właściwym anchor textem, skierowanych na promowaną stronę z podobnych tematycznie serwisów. To teraz główna "tajemnica" pozycjonowania. Najszybciej można to uzyskać w darmowym Linkorze.

Mam jeszcze kilka ważnych sugestji: Nie używaj ramek do budowy swojej strony WWW ponieważ niektóre wyszukiwarki nie radzą sobie dobrze z indeksacją takich stron.
Optymalizuj stronę dla 1, 2, góra 3 wyrazów lub fraz. Bardzo trudno dobrze przeprowadzić pozycjonowanie stron dla większej ilości słów kluczowych. Lepiej znaleźć się bardzo wysoko dla 1 - 3 ważnych dla nas słów lub fraz niż daleko dla wielu.
Dla każdej kolejnej strony swojego serwisu napisz inny tytuł strony , w którym umieścisz słowa kluczowe występujące na tej stronie.
-Wybierz dla siebie słowa kluczowe, które najlepiej opisują Twoją stronę i sprawdź, jak często dane słowo kluczowe jest poszukiwane przez internautów. Przydatne narzędzie do sprawdzania tego typu informacji znajduje się na stronie boksy.onet.pl. Sprawdź tam, czy wybrane przez Ciebie słowa kluczowe, lub frazy są popularne wśród polskich internautów.
-Przy bardziej rozbudowanych serwisach stwórz mapę stron, która pomoże sprawniej indeksować poszczególne podstrony przez roboty wyszukiwarek.

Powodzenia :)

Artykuł zaczerpnięty z www.web-marketing.pl

EBooki

Google AdSense
Google AdSense
Dowiedz się jak zarabiać kilkadziesiąt dolarów dziennie, za pomocą własnej strony internetowej!

Marketing internetowy w praktyce
Marketing internetowy w praktyce
Dowiedz się krok po kroku, jak rozkręcić dochodowy biznes w Internecie.

Inne EBooki

Polecamy serwisy